Adakah mereka memasuki tentera dengan buasir pada tahun 2020?

Ramai orang berpendapat bahawa buasir adalah penyakit orang tua dan pegawai pejabat yang menjalani gaya hidup yang tidak aktif. Tetapi ini tidak berlaku. 75% orang dengan buasir adalah orang yang aktif secara profesional. Tidak biasa membincangkan buasir sama ada dengan rakan sekerja atau dengan orang terdekat. Dan ada yang takut untuk membincangkannya walaupun dengan doktor profesional. Oleh itu, mari kita segera bersetuju bahawa di sini kita akan bercakap secara terbuka mengenai masalah ini, tanpa ketawa dan malu. Kita perlu mengetahui sama ada seorang pakar dengan buasir dianggap sesuai..

Gred buasir

Anda perlu mengenali musuh dengan pandangan. Oleh itu, mari kita ketahui tahap buasir apa.

  • Ancaman tersembunyi. Ini adalah peringkat paling mudah. Pesakit mungkin tidak menyedarinya, sekiranya dia tidak berjumpa doktor secara tidak sengaja. Pada peringkat ini, buasir ada di dalam. Mereka tidak jatuh dan biasanya tidak berdarah. Satu-satunya perkara yang menyakitkan pesakit pada peringkat penyakit ini adalah gatal setelah pergi ke tandas.
  • Musuh telah dikesan. Sekarang pesakit tidak akan turun dengan sedikit gatal. Rasa sakit dan sensasi terbakar ditambahkan pada gejala ini. Selepas pergi ke tandas, darah mungkin tinggal di atas kertas. Dan yang paling teruk adalah prolaps rektum semasa buang air besar. Hanya urapan dengan salap bukanlah pilihan. Perlu berjumpa doktor.
  • Konfrontasi terbuka. Kesakitan dan gatal menjadi berterusan. Darah kini dapat mengalir setiap saat. Rektum jatuh tidak hanya selepas buang air besar, tetapi juga ketika mengangkat berat (dan kadang-kadang dengan sendirinya). Ini adalah bagaimana pesakit mahu menyeret piano ke tingkat 18, dan rektumnya jatuh. Oleh itu, pada tahap ini hanya perlu pergi ke doktor profesional. Anda mungkin perlu menjalani pembedahan.

Kategori jangka hayat

Papan draf memutuskan sama ada wajib itu sesuai atau tidak. Setelah berjaya, lelaki itu diumumkan tahap kecergasannya. Terdapat 5 daripadanya:

  • A. Sekiranya wajib militer sihat, seperti singa muda, dia layak untuk menjalani perkhidmatan. Dan tiada alasan.
  • B. Masih sah, tetapi dengan sekatan.
  • B. Tidak sesuai pada masa damai. Anda boleh berehat - sehingga bahaya perang melanda negara kita, wajib militer bebas dari perkhidmatan ketenteraan. Kategori kesesuaian ini adalah kunci kebebasan.
  • D. Tidak sesuai buat sementara waktu. Tetapi terlalu awal untuk bergembira. Sekiranya penyakit itu dapat disembuhkan, maka lelaki itu akan sampai ke panggilan seterusnya.
  • E. Tidak sah tempoh.

Tetapi jangan lupa mengapa kami datang ke sini. Oleh itu, adakah mereka mengambil tentera dengan buasir? Semasa memeriksa penyakit ini, dewan perubatan bergantung pada artikel 46 dalam jadual penyakit. Undang-undang ini menetapkan syarat-syarat berikut untuk wajib militer dengan gejala buasir:

  1. Komplikasi yang kerap dan anemia sekunder
  2. Penyakit 1 dan 2 darjah dengan prolaps buasir (kami membincangkannya di atas)
  3. Komplikasi yang jarang berlaku dengan rawatan yang berjaya

Sekiranya seorang wajib militer mempunyai penyakit yang sesuai dengan 2 poin pertama, maka dia mendapat tahap kecergasan "B" - tidak sesuai untuk perkhidmatan ketenteraan pada masa damai. Sekiranya keadaannya bertambah baik, maka dia menerima kategori "B" dan pergi melayani dengan sekatan kecil. Sementara itu, wajib militer sedang dirawat, dia menerima kategori "G" - penangguhan sementara.

Apa yang perlu dibuat sebelum komisen

Anda tidak boleh hanya menghadiri mesyuarat lembaga rancangan dan berkata: "Saya mempunyai buasir, jadi saya tidak akan pergi ke tentera." Anda perlu bersiap untuk pergi ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera.

Penting: Doktor di pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera tidak akan dapat membuat diagnosis yang tepat mengenai wajib militer. Ini memerlukan nasihat pakar yang sangat pakar. Hanya seorang proktologi yang dapat mengatakan dengan pasti tahap buasir mana yang menyusahkan pesakit. Oleh itu, lawatan ke klinik sebelum pergi ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera adalah mustahak!

Cara mendapatkan kategori kesahan

Mari kita ringkaskan. Katakan seorang pegawai tentera mengesyaki bahawa dia mempunyai gejala buasir dan perlu bersiap untuk perjalanan ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera. Seperti yang kami katakan, lembaga perubatan tidak membuat diagnosis. Dia hanya mengesahkan diagnosis dan membandingkan hasil pemeriksaan dengan senarai penyakit. Oleh itu, wajib itu:

Pakar yang mempunyai gejala buasir boleh menerima pelepasan kategori B pada waktu damai. Tetapi dia akan menerimanya hanya dengan komplikasi penyakit ini: anemia sekunder, kehilangan nod 2-3 darjah.

Lembaga perubatan mungkin mempunyai pertanyaan mengenai keputusan pemeriksaan wajib militer. Mereka boleh mencari kesalahan dengan kertas kerja dan perkataan dalam sijil. Kadang kala pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera menghantar wajib untuk pemeriksaan tambahan untuk mengesahkan diagnosis. Hanya setelah kesimpulan doktor, suruhanjaya akan menentukan dengan jelas sama ada menghantar lelaki itu ke tentera atau membebaskannya dari rancangan tersebut. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan atau memerlukan nasihat, sila hubungi kami. Pakar kami akan memberitahu anda bagaimana untuk bertindak dengan betul di pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera dan dijamin mendapat penangguhan kesihatan.

  1. Pertama, pada gejala pertama buasir, anda harus berjumpa doktor di klinik anda. Dan jangan malu mengenainya! Proktologis adalah profesional di bidangnya, dia tahu bagaimana merawat penyakit seperti itu.
  2. Kedua, anda perlu mengikuti cadangan pakar proktologi dan menjalani rawatan.
  3. Ketiga, jika penyakit ini bertambah buruk, anda perlu berjumpa doktor lagi. Dia mesti memperhatikan perkara ini dalam rekod perubatan..
  4. Keempat, pengguna wajib mengumpulkan semua sijil dan hasil tinjauan. Semua ini perlu dibawa ke pemeriksaan perubatan di pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera.

Adakah seorang pemuda dengan buasir akan dibawa ke tentera?

Sama ada mereka mengambil tentera dengan buasir adalah persoalan yang tidak hanya membimbangkan lelaki muda yang berumur, tetapi juga ibu bapa mereka. Jawapan untuk soalan itu bergantung pada beberapa kriteria, yang ditentukan oleh pakar perubatan komisi tersebut..

Tahap patologi dan kategori kesesuaian

Buasir adalah kronik. Perkembangan proses patologi melalui beberapa darjah. Ini adalah kriteria untuk menentukan kategori wajib:

  1. Tahap 1 (awal) - perubahan pada lapisan rektum submukosa adalah minimum. Buasir, yang merupakan penonjolan vena, kecil. Perubahan keradangan pada tisu tidak berkembang. Manifestasi subyektif penyakit biasanya tidak ada. Setelah mendiagnosis proses patologi, panggilan ditangguhkan selama enam bulan, di mana terapi dijalankan. Kemudian ditugaskan "B" (kecergasan terhad, perkhidmatan dalam keadaan aktiviti fizikal terhad);
  2. Tahap 2 - terdapat peningkatan formasi, yang menyebabkan penampilan ketidakselesaan di kawasan rektum. Mereka termasuk pembakaran, gatal-gatal, rasa sakit yang meningkat setelah perbuatan buang air besar. Semasa latihan fizikal, simpul jatuh, yang kemudian menyesuaikan diri. Ijazah ini bermaksud pertukaran selama enam bulan untuk rawatan konservatif, dan juga "B" (perkhidmatan dalam keadaan aktiviti fizikal yang berkurang);
  3. Tahap 3 - peningkatan urat simpul menyebabkan kehilangan berkala mereka keluar setelah melakukan kerja fizikal, peningkatan tekanan intra-perut dengan latar belakang batuk, bersin atau perbuatan buang air besar. Mereka tidak mengundurkan diri. Penyakit ini disertai dengan perkembangan reaksi keradangan yang ketara dengan rasa sakit, gatal-gatal, pembakaran. Oleh kerana perkembangan komplikasi (pendarahan, penambahan jangkitan sekunder) tidak dikecualikan, panggilan ditangguhkan selama-lamanya. Ia diperlukan untuk menyembuhkan penyakit yang memburuk dan boleh melebihi enam bulan. Seorang pemuda ditugaskan kumpulan "G", kehadirannya menentukan ketidakadilan sementara seorang pemuda untuk berkhidmat dalam angkatan bersenjata;
  4. Tahap 4 - buasir yang membesar tidak membetulkan diri, perjalanan proses patologi disertai dengan keradangan yang teruk dan perkembangan satu atau lebih komplikasi (pendarahan, abses tisu lembut bernanah berhampiran rektum, pembentukan fistula). Dalam hal ini, pelantikan seorang pemuda dilakukan, dia diakui tidak layak untuk melakukan layanan tempur atas alasan kesihatan dengan penugasan kelompok "D".

Tahap proses patologi dalam jadual berikut:

PentasKumpulanAktiviti organisasi
1"DALAM"Menangguhkan panggilan selama 6 bulan, mengurangkan aktiviti fizikal.
2"DALAM"Menangguhkan panggilan selama 6 bulan, mengurangkan aktiviti fizikal.
3"G"Kelewatan diberikan untuk masa yang diperlukan untuk melakukan terapi (mungkin melebihi enam bulan), pemuda itu dianggap sementara tidak layak untuk wajib militer.
4"D"Pengiktirafan seorang pemuda sebagai tidak layak untuk tentera kerana alasan kesihatan (mereka tidak akan dibawa ke tentera).

Lembaga perubatan tentera untuk buasir

Pemeriksaan perubatan diatur untuk melakukan pemeriksaan terhadap wajib militer dengan pengenalpastian atau pengecualian penyakit, serta penentuan kumpulan yang sesuai. Sekiranya patologi didiagnosis lebih awal, maka pada masa pemeriksaan, beberapa dokumen mesti disediakan:

  1. Sijil dari proktologi yang hadir menunjukkan diagnosis sesuai dengan klasifikasi antarabangsa moden.
  2. Petikan dari kad pesakit luar, di mana data mengenai langkah-langkah diagnostik dan terapi yang dijalankan mesti dimasukkan sebentar.
  3. Petikan dari kad pesakit dalam adalah dokumen yang dikeluarkan kepada pesakit setelah keluar dari hospital. Ini berisi maklumat mengenai penyakit ini, termasuk hasil kajian diagnostik, terapi. Hanya doktor yang hadir yang boleh membuat dan mengisi dokumen tersebut.

Setelah meneliti dokumentasi perubatan, para anggota komisi menentukan kumpulan untuk wajib militer, yang menyiratkan langkah-langkah organisasi yang sesuai.

Tanda-tanda apa yang mungkin menunjukkan kelewatan?

Tanda-tanda klinikal tertentu adalah kriteria untuk menangguhkan panggilan untuk tempoh tertentu (dari enam bulan), ini termasuk:

  1. Kesakitan di kawasan rektum, yang semakin meningkat setelah perbuatan buang air besar. Kesakitan menimbulkan najis keras.
  2. Pembakaran dan gatal dengan keparahan yang berbeza-beza.
  3. Kemunculan nod di kawasan dubur dengan versi luar patologi. Dengan asal-usul dalaman proses patologi pendidikan, mereka boleh jatuh dari dubur setelah perbuatan buang air besar.
  4. Kesakitan berdenyut berterusan di dubur, yang berdenyut secara semula jadi dan tidak bergantung pada perbuatan buang air besar, adalah tanda komplikasi berjangkit dan keradangan, termasuk fistula rektum, abses tisu lembut.

Kehadiran tanda-tanda kelas 3-4 adalah asas untuk pelantikan pemeriksaan tambahan wajib militer dengan keputusan selanjutnya untuk memberikan penangguhan (kategori "D" atau "D").

Bolehkah mereka menugaskan dari tentera dengan buasir?

Perkembangan patologi kelas 3-4 adalah asas untuk pemeriksaan, setelah itu seorang askar dapat diberhentikan dengan penugasan kategori "D". Anda juga boleh menjalankan terapi di hospital tentera dengan penerimaan kategori "B".

Peningkatan buasir semasa bersalin

Keresahan semasa perkhidmatan adalah asas terapi di hospital tentera. Untuk mengelakkan masalah dengan pekerjaan atau karier di masa depan, yang berkaitan dengan komisi kesihatan, disarankan menjalani rawatan di tentera.

Bagaimana buasir dirawat di tentera?

Apabila tanda-tanda perkembangan penyakit muncul, seorang prajurit wajib militer harus menghubungi unit perubatan dan kebersihan, di mana, jika mungkin, rawatan pesakit luar diresepkan ubat dan cadangan yang sesuai. Sekiranya perlu, rawatan pesakit dalam, seorang tentera dihantar ke hospital tentera. Pakar itu menggunakan terapi konservatif atau penyingkiran nod secara radikal.

Untuk mengelakkan masalah kesihatan, perlu membayar komisen semasa berkhidmat dalam tentera. Melulus komisi tentera harus dilayan dengan penuh tanggungjawab.

Adakah penangguhan dari pengambilan ubat untuk buasir

Penyakit buasir membawa banyak gejala yang tidak menyenangkan. Apa yang harus dilakukan sekiranya, semasa berlakunya peningkatan penyakit, saman datang untuk bertugas di angkatan bersenjata?

Buasir adalah penyakit yang tidak menyenangkan dan agak menyakitkan yang berkaitan dengan urat hemoroid. Pada masa kini, masalah ini bukanlah perkara yang jarang berlaku bagi lelaki. Ia dihadapi oleh sekurang-kurangnya setiap penghuni planet ketujuh.

Adakah penangguhan dari pengambilan tentera ke buasir? Semuanya bergantung pada tahap dan tahap keparahan penyakit! Ini dibahas secara terperinci dalam artikel 46 (Jadual penyakit).

Adakah mereka memasuki tentera dengan gejala buasir

Segera, kami perhatikan bahawa ia tidak akan berfungsi untuk berhenti menjalani perkhidmatan dengan buasir yang tidak rumit! Kelewatan dalam kes yang jarang berlaku diberikan dengan tahap penyakit yang teruk dan hanya untuk tempoh rawatan.

Suruhanjaya perubatan akan memerlukan semua pernyataan rawatan dan sijil dengan diagnosis

Menurut artikel itu, jika seorang pesakit mengalami komplikasi jangka panjang dan, kerana kehilangan simpul, dia harus menjalani rawatan di hospital beberapa kali dalam setahun, maka dalam hal ini, mereka mungkin tidak akan dibawa ke tentera. Sekurang-kurangnya jika pihak berwajib dapat mengesahkan semua ini pada komisen dengan bantuan riwayat perubatan atau ekstrak hospital.

Artikel 46 membicarakan dua syarat di mana pengecualian dari perkhidmatan ketenteraan seharusnya:

  1. Jalannya buasir kronik dengan pemburukan yang kerap, anemia sekunder, yang muncul sebagai salah satu akibat penyakit ini. Dalam kes ini, semuanya bergantung pada seberapa parah anemia dan seberapa sering eksaserbasi berlaku. Kekerapan eksaserbasi ditentukan oleh berapa kali dalam setahun pesakit menjalani rawatan di hospital. Sekiranya ini berlaku sekurang-kurangnya tiga kali setahun (jangka masa tinggal sekurang-kurangnya sebulan), maka ini adalah alasan penangguhan atau pembebasan dari tentera.
  2. Apabila penyakit ini disertai dengan trombosis dan prolaps nod pada tahap kedua atau ketiga.

Sekiranya pesakit berjaya dirawat dan diagnosisnya tidak lagi disahkan, dia dianggap sesuai untuk menjalani rawatan.

Tidak kurang pentingnya adalah kenyataan bahawa indikasi yang disebut dalam artikel ini harus ditunjukkan dalam sejarah perubatan. Sepanjang tahun lalu, ekstrak dari sejarah perubatan juga diperlukan, yang menunjukkan bahawa pesakit berada di hospital sekurang-kurangnya tiga kali dalam setahun.

Pelepasan harus menunjukkan peningkatan penyakit, disertai dengan pendarahan yang kerap, berlakunya buasir dalaman. Tahap kedua atau ketiga patologi ditunjukkan. Kes ini memberikan hak penuh kepada pengguna untuk menerima pengecualian daripada perkhidmatan, atau sekurang-kurangnya penangguhan.

Sekiranya seorang pemuda tidak mempunyai ekstrak ini dan sejarah perubatannya tidak menunjukkan penyakit serius, maka dia dianggap sesuai untuk menjalani perkhidmatan ketenteraan. Selalunya dihantar tanpa pertikaian untuk dilayan secara umum.

Gejala kelewatan

Gatal dan terbakar adalah alasan untuk ujian tambahan

Penyakit ini biasanya disertai oleh pelbagai gejala yang menyukarkan hidup seseorang..

Gejala-gejala ini menunjukkan adanya buasir:

  • Pendarahan semasa pergerakan usus;
  • Kehilangan atau penonjolan nod;
  • Kerengsaan, gatal-gatal - sering dirasakan di kawasan urat hemoroid;
  • Semasa memeriksa simpul, rasa sakit dapat diperhatikan.

Penyakit yang lebih teruk ditunjukkan oleh ketidakselesaan yang ketara semasa berdiri dan duduk..

Terdapat empat tahap keparahan penyakit:

Tahap penyakit ini
Tahap 1Tahap pertama dicirikan oleh sedikit peningkatan pada nod. Semasa menyiasat dan membuang air besar, mungkin ada rasa sakit. Juga, pesakit sering merasa gatal sedikit..
Buasir 2 darjahTahap kedua berbeza dari yang pertama kerana simpul sering jatuh ketika buang air besar. Mengangkat benda berat boleh menyebabkan sejumlah kecil darah mengalir dari dubur.
Buasir 3 darjahTahap ketiga berlangsung dan mungkin memerlukan campur tangan pembedahan kerana kehilangan nod yang berterusan, walaupun dengan beban yang rendah. Pada tahap ini, kebanyakan pesakit mengalami trombosis vena dan pembengkakan buasir yang teruk, yang menunjukkan keradangan teruk.
4 peringkat patologiTahap keempat tidak lagi dapat dirawat secara konservatif! Nod bengkak tidak lagi dapat diperbaiki secara manual dan menjadi sianotik. Selalunya disertai dengan anemia yang teruk.

Sebab-sebab menangguhkan pengambilan adalah gejala serius:
1) pendarahan yang kerap dan banyak semasa pergerakan usus, kerana anemia sekunder berkembang;
2) kehilangan simpul darjah kedua dan ketiga, memerlukan pemantauan berterusan di hospital. Kehilangan nod dalam kes ini disertai oleh edema dan kemerahan yang teruk, sakit tajam dan kekejangan berterusan.

Kategori jangka hayat

Terdapat lima kategori kesesuaian:

  • "A" - bermaksud bahawa pemuda itu sesuai untuk panggilan;
  • "B" - bermaksud bahawa pemuda itu sesuai untuk tentera, tetapi dengan batasan kecil kerana alasan kesihatan;
  • "B" - dibebaskan atau penggunaan terhad (pemuda itu dibebaskan dari perkhidmatan ketenteraan dan dihantar ke simpanan);
  • "G" - kategori ini bermaksud bahawa orang muda tidak sesuai untuk beberapa waktu untuk perkhidmatan (contohnya, kerana belajar di institusi yang lebih tinggi)
  • "D" - wajib militer sepenuhnya tidak layak dan dibebaskan dari kewajiban untuk menjalani perkhidmatan.

Papan draf menentukan kesesuaiannya. Dalam kes penyakit yang teruk, apabila simpul selalu jatuh, anak lelaki diberi kategori "B".

Sekiranya pesakit telah menjalani rawatan dan dinamika menunjukkan kesan positif, maka kategori "B" ditetapkan. Anggota tentera berhak untuk masuk ke pasukan, di mana aktiviti fizikal akan lebih kurang.

Sekiranya seorang pemuda menjalani rawatan pembedahan, maka dia akan berpeluang menerima penangguhan dari perkhidmatan segera sehingga pemulihan sepenuhnya.

Cara mendapatkan draf rehat

Untuk mendapat pengecualian dari tugas ketenteraan kerana komplikasi serius, seorang pemuda mesti kerap berjumpa doktor proktologi untuk temu janji. Semasa berlakunya peningkatan penyakit, pesakit mesti mengadu dan meminta rawatan pesakit dalam.

Diagnostik rektum

Pada draf lembaga, orang muda mesti mempunyai salinan semua dokumen perubatan mengenai penyakit ini (pemeriksaan atau ekstrak hospital). Sekiranya tidak ada, wajib militer mungkin memerlukan pemeriksaan yang diperlukan. Selepas itu, komisen akan menentukan kesesuaiannya.

Oleh itu, buasir kronik yang teruk mungkin menjadi alasan penangguhan atau pengecualian dari wajib perkhidmatan tentera. Ini memerlukan rekod dan dokumen perubatan yang mengesahkan keparahan patologi. Anda tidak boleh melepaskan sepenuhnya dari perkhidmatan ini, tetapi anda boleh menangguhkan draf bermusim.

Sekiranya pemuda itu belum mendapat rawatan, tetapi mengetahui tentang penyakitnya, maka lebih baik tidak menunda dan pergi ke proctologist. Selalunya, kerana latihan fizikal semasa perkhidmatan, mereka dibawa ke unit rawatan intensif untuk rawatan pembedahan.

ADA KONTRAINDIKASI
MEMERLUKAN PERUNDINGAN DOKTOR KEHADIRAN

Pengarang artikel Egorov Alexey Alexandrovich, proctologist

Buasir dan tentera - dengan buasir di tentera atau tidak?

Adakah mereka mengambil tentera dengan buasir? Bagi sebilangan anak muda, isu sensitif ini ternyata sangat relevan. Namun, apa itu buasir klinikal? Apakah tanda-tandanya?

Penyakit ini dikaitkan dengan pembesaran varikos pada urat rektum hemoroid, dan dengan manifestasi bersamaan dalam bentuk keradangan mereka, dengan rasa sakit dan rasa berat. Terdapat beberapa peringkat dalam perkembangan penyakit ini. Antaranya perlu diperhatikan:

  • Buasir 1 darjah, dengan nod yang hampir tidak kelihatan, sangat kecil dan sedikit atau tanpa gejala;
  • 2 darjah, dengan simpul terbentuk yang prolaps dan rasa sakit yang jelas;
  • Buasir darjah 3, dengan berlakunya urat simpul dalam proses pengosongan usus dan semasa latihan fizikal;
  • Gred 4, dengan keradangan teruk, pendarahan.

Adakah mereka mengambil tentera dengan buasir? Sehingga seperempat rekrut mengalami masalah ini pada pelbagai tahap manifestasi. Terdapat banyak sebab untuk ini, dari gaya hidup yang tidak aktif, atau sebaliknya, aktiviti berlebihan, dan hingga sembelit. Tetapi adakah mungkin untuk mengelakkan tentera kerana buasir?

Adakah mereka memasuki tentera dengan buasir - kenyataan dan latihan

Dalam praktiknya, pada peringkat penyakit, pemuda kedua dapat menerima kelewatan atau pembebasan lengkap. Lagipun, aktiviti fizikal dengan penyakit seperti itu benar-benar tidak sesuai. Kelewatan diberikan untuk rawatan. Sekiranya seseorang dapat menyingkirkan penyakit ini, maka dia diakui sebagai sihat. Sekiranya tidak, maka dia akan diberi kad pengenalan tentera. Dalam keadaan di mana seorang pemuda ingin mengelakkan layanan, penting baginya untuk mengikuti beberapa peraturan.

Adalah perlu untuk berjumpa doktor tepat pada masanya. Ini tidak dilakukan pada saat terakhir sebelum komisen.

Ini penting untuk hasilnya. Tetapi ini juga diperlukan untuk keberkesanan rawatan. Bagaimanapun, penyakit ini tidak dapat dimulakan secara kategoris. Ia penuh dengan komplikasi. Dan sukar untuk menyebutnya menyenangkan.

Sudah tentu, kertas kerja diperlukan. Mereka mesti mengesahkan bahawa pemuda itu telah dirawat. Terdapat puluhan nuansa di sini. Oleh itu, tidak mustahil untuk mengatakan terlebih dahulu sama ada mereka dapat keluar dari tentera dengan buasir. Bagi orang muda yang ingin berkhidmat, fakta penting harus diberi perhatian. Dalam kebanyakan kes, penyakit ini berjaya dirawat. Oleh itu, jika anda berusaha sedaya upaya, anda boleh sembuh dan pergi ke tentera..

Sekiranya doktor sebelum ini tidak berunding dengan doktor

Selalunya, orang muda bangun pada saat-saat terakhir di dewan perubatan. Apa yang harus dilakukan sekiranya terdapat masalah kesihatan, tetapi pada masa lalu pemuda itu tidak diperhatikan oleh doktor dan tidak mengendahkannya?

Catatan: Dengan adanya petunjuk, yang diperiksa mengikut lajur I, II, III jadual penyakit ditawarkan rawatan pembedahan atau konservatif. Sekiranya hasil rawatan yang tidak memuaskan atau penolakan daripadanya, pemeriksaan dilakukan sesuai dengan poin "a" dan "b" atau "c", bergantung pada keparahan anemia sekunder dan kekerapan komplikasi.

Komplikasi buasir yang kerap merangkumi kes ketika orang yang diperiksa 3 atau lebih kali dalam setahun dirawat dalam keadaan pesakit dalam untuk pendarahan, trombosis atau prolaps buasir tahap II - III, serta apabila penyakit ini rumit oleh pendarahan berulang yang memerlukan rawatan di hospital.

Kehadiran buasir tunggal yang sedikit membesar tanpa tanda-tanda keradangan sekiranya tidak ada aduan, dan dalam sejarah ketiadaan data mengenai pemburukan penyakit selama 3 tahun yang lalu, bukan alasan untuk menerapkan artikel ini, tidak mengganggu perkhidmatan ketenteraan dan kemasukan ke institusi pendidikan tentera.

Juga, mereka yang ingin mengetahui sama ada mereka dibawa ke tentera dengan buasir harus ingat tentang pemeriksaan tambahan. Sekiranya ragu-ragu mengenai diagnosis atau jika ada masalah, sudah ada di dewan perubatan, pemuda itu dihantar untuk pemeriksaan tambahan. Ini membolehkan anda menjelaskan intipati masalah ini. Kemudian keputusan akhir isu akan ditangguhkan sehingga maklumat diberikan dari pakar yang dihantar pemuda itu. Jawapannya juga boleh menjadi positif atau negatif..

Adakah mereka menyertai tentera dengan buasir selepas pembedahan?

Operasi membuang buasir tidak sukar. Selalunya berjalan lancar. Oleh itu, kemungkinan pemuda itu dipanggil lebih tinggi. Ini adalah rawatan kardinal yang ditetapkan untuk tahap serius manifestasi penyakit ini..

Sekiranya buasir muncul di tentera

Kadang-kadang berlaku bahawa masalah itu muncul setelah pemuda itu pergi ke tempat bertugas. Kemudian semuanya bergantung kepada keparahan gejala. Dalam praktiknya, sehingga 90 peratus orang muda meneruskan perkhidmatan mereka secara umum, setelah mendapat sokongan perubatan yang diperlukan di tempat. Dan selebihnya menerima pemindahan ke simpanan, dan dirawat di rumah. Hanya doktor yang dapat membuat keputusan akhir. Mereka akan memeriksa keadaan pesakit secara terperinci. Hanya mereka yang akan memutuskan untuk terus berkhidmat.

Buasir boleh nyata dengan cara yang berbeza. Adalah mustahil untuk mengatakan terlebih dahulu sama ada pemuda itu akan menjalani diagnosis sedemikian. Pemeriksaan perubatan terperinci diperlukan, selepas itu akan diketahui. Tetapi buasir dirawat. Oleh itu, seorang lelaki muda boleh menarik balik diagnosis. Kemudian di masa depan bahkan kategori kesesuaian menjanjikannya A. Dengan itu anda dapat berkhidmat dalam pasukan elit.

Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes, penyakit ini mengalami penyakit yang teruk dan dirawat dengan sukar, ini juga berlaku. Dan kemudian pemuda itu akhirnya mendapat pengecualian daripada perkhidmatan. Tetapi perkara ini tidak kerap berlaku. Pada dasarnya, mereka masih menghidap buasir. Dan cukup berjaya mengharungi tahun tentera.

Ikut tentera dengan buasir

Buasir dan tentera

Hanya pakar dari suruhanjaya perubatan ketenteraan yang dapat menentukan kesesuaian anggota tentera untuk perkhidmatan aktif. Terdapat 5 kategori kesesuaian tersebut:

  • sesuai sepenuhnya - A;
  • orang wajib layak dengan beberapa sekatan - B;
  • dikecualikan daripada perkhidmatan ketenteraan - B;
  • pengguna wajib sementara tidak sesuai untuk perkhidmatan - G;
  • sepenuhnya seseorang tidak sesuai untuk perkhidmatan - D (wajib ditugaskan).

Doktor yang dibimbing oleh dokumen khas mengaitkan semua penyakit mengikut kategori kesesuaian yang sesuai dengannya. Pada masa yang sama, kes seperti ini diserlahkan apabila tentera dan patologi tidak serasi:

  • terdapat komplikasi yang kerap, anemia sekunder;
  • didiagnosis dengan buasir dengan benjolan yang berlarutan;
  • serangan penyakit yang jarang berlaku setelah berjaya menjalani rawatan.

Kategori "B" diterima oleh rekrut yang telah menemui dua perkara pertama di atas. Ketika rawatan menyebabkan keadaannya bertambah baik, kejang jarang diperhatikan - pemuda itu diberi kategori "B", setelah itu dia dibawa ke tentera dengan buasir, namun, dia dikirim ke pasukan, dengan asumsi aktivitas fisik minimum. Ketika operasi untuk pemotongan kerucut dilakukan dan buasir dalam keadaan remisi, selama tempoh rawatan, wajib diberi penangguhan perkhidmatan tertentu (kategori "D"), dan sekurang-kurangnya enam bulan.

Untuk mendapatkan pengecualian penuh atau jeda sementara dari perkhidmatan, anda perlu melakukan beberapa tindakan:

  • jika gejala patologi sedikit pun muncul, lawati proctologist di klinik;
  • memastikan rawatan yang ditetapkan dijalankan;
  • untuk setiap penderitaan atau serangan, datang untuk pemeriksaan;
  • setelah menerima saman dari pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera, anda mesti berjumpa dengan doktor yang hadir, yang akan menyediakan salinan dokumen yang mengesahkan rawatan wajib, mengesahkannya dengan tandatangan dan meterai institusi perubatannya;
  • tiba di komisen dengan paket pengesahan perubatan yang disiapkan mengenai penyakit ini dan tahap perkembangannya.

Apabila seorang wajib tidak mempunyai dokumen yang disenaraikan atau mereka memerlukan penjelasan tertentu, dia akan dihantar untuk pemeriksaan perubatan yang dilakukan dalam keadaan tidak bergerak. Hanya selepas ini barulah suruhanjaya perubatan memberi jawapan kepada persoalan apakah pemuda ini dibawa ke tentera dengan buasir atau dia sepenuhnya dibebaskan dari wajib.

Untuk pemahaman yang lebih baik mengenai bagaimana menentukan tahap kebarangkalian simpul jatuh, berikut adalah klasifikasi keadaan ini:

  1. Pada peringkat pertama patologi, simpul sedikit diperbesar, ketat dalam konsistensinya, dan menyebabkan rasa sakit pada palpasi. Pesakit mengadu rasa tidak selesa, gatal, buang air besar yang menyakitkan.
  2. Untuk peringkat kedua perkembangan penyakit ini, simpul edematous adalah ciri, terdapat kekejangan sfingter dan kemerahannya, rasa sakit itu kekal, sakitnya meningkat dengan ketara dengan berjalan kaki atau latihan fizikal.
  3. Pada peringkat ketiga penyakit ini, simpul terletak di luar dubur, terdapat rasa sakit yang tajam, pembengkakan pada kawasan yang signifikan berhampiran dubur, hiperemia.

Untuk gejala seperti itu, anda boleh menilai tahap penyakit secara bebas, memahami sama ada mereka dibawa ke tentera dengan gejala yang serupa atau tidak. Penilaian mengenai kecergasan anda sendiri juga dapat diperoleh dengan lulus pemeriksaan perubatan dengan proctologist. Buasir dan tentera tidak sesuai jika orang muda mengalami penyakit tahap kedua dan lebih maju. Pada peringkat perkembangan penyakit ini, selalu terdapat buasir yang keluar dari dubur..

Dengan gejala yang begitu teruk, sebarang aktiviti fizikal dikontraindikasikan untuk wajib militer, itulah sebabnya buasir seperti itu tidak dapat diterima oleh tentera. Panggilan seorang pemuda ke perkhidmatan jika dia mempunyai bentuk penyakit yang teruk adalah tidak sah. Orang muda mesti dinyatakan tidak layak, mereka juga boleh memberikannya penangguhan sementara untuk rawatan patologi sepenuhnya.

Kategori jangka hayat

Papan draf memutuskan sama ada wajib itu sesuai atau tidak. Setelah berjaya, lelaki itu diumumkan tahap kecergasannya. Terdapat 5 daripadanya:

  • A. Sekiranya wajib militer sihat, seperti singa muda, dia layak untuk menjalani perkhidmatan. Dan tiada alasan.
  • B. Masih sah, tetapi dengan sekatan.
  • B. Tidak sesuai pada masa damai. Anda boleh berehat - sehingga bahaya perang melanda negara kita, wajib militer bebas dari perkhidmatan ketenteraan. Kategori kesesuaian ini adalah kunci kebebasan.
  • D. Tidak sesuai buat sementara waktu. Tetapi terlalu awal untuk bergembira. Sekiranya penyakit itu dapat disembuhkan, maka lelaki itu akan sampai ke panggilan seterusnya.
  • E. Tidak sah tempoh.

Tetapi jangan lupa mengapa kami datang ke sini. Oleh itu, adakah mereka mengambil tentera dengan buasir? Semasa memeriksa penyakit ini, dewan perubatan bergantung. Undang-undang ini menetapkan syarat-syarat berikut untuk wajib militer dengan gejala buasir:

  1. Komplikasi yang kerap dan anemia sekunder
  2. Penyakit 1 dan 2 darjah dengan prolaps buasir (kami membincangkannya di atas)
  3. Komplikasi yang jarang berlaku dengan rawatan yang berjaya

Sekiranya seorang wajib militer mempunyai penyakit yang sesuai dengan 2 poin pertama, maka dia mendapat tahap kecergasan "B" - tidak sesuai untuk perkhidmatan ketenteraan pada masa damai. Sekiranya keadaannya bertambah baik, maka dia menerima kategori "B" dan pergi melayani dengan sekatan kecil. Sementara itu, wajib militer sedang dirawat, dia menerima kategori "G" - penangguhan sementara.

Apa yang perlu dibuat sebelum komisen

Anda tidak boleh hanya menghadiri mesyuarat lembaga rancangan dan berkata: "Saya mempunyai buasir, jadi saya tidak akan pergi ke tentera." Anda perlu bersiap untuk pergi ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera.

Penting: Doktor di pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera tidak akan dapat membuat diagnosis yang tepat mengenai wajib militer. Ini memerlukan perundingan dari pakar yang sangat pakar.

Hanya seorang proktologi yang dapat mengatakan dengan pasti tahap buasir mana yang menyusahkan pesakit. Oleh itu, lawatan ke klinik sebelum pergi ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera adalah mustahak!

Cara mendapatkan kategori kesahan

Mari kita ringkaskan. Katakan seorang pegawai tentera mengesyaki bahawa dia mempunyai gejala buasir dan perlu bersiap untuk perjalanan ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera. Seperti yang kami katakan, lembaga perubatan tidak membuat diagnosis. Dia hanya mengesahkan diagnosis dan membandingkan hasil pemeriksaan dengan senarai penyakit. Oleh itu, wajib itu:

Pakar yang mempunyai gejala buasir boleh menerima pelepasan kategori B pada waktu damai. Tetapi dia akan menerimanya hanya dengan komplikasi penyakit ini: anemia sekunder, kehilangan nod 2-3 darjah.

Lembaga perubatan mungkin mempunyai pertanyaan mengenai keputusan pemeriksaan wajib militer. Mereka boleh mencari kesalahan dengan kertas kerja dan perkataan dalam sijil. Kadang kala pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera menghantar wajib untuk pemeriksaan tambahan untuk mengesahkan diagnosis. Hanya setelah kesimpulan doktor, suruhanjaya akan menentukan dengan jelas sama ada menghantar lelaki itu ke tentera atau membebaskannya dari rancangan tersebut. Sekiranya anda mempunyai pertanyaan atau memerlukan nasihat, sila hubungi kami. Pakar kami akan memberitahu anda bagaimana untuk bertindak dengan betul di pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera dan dijamin mendapat penangguhan kesihatan.

  1. Pertama, pada gejala pertama buasir, anda harus berjumpa doktor di klinik anda. Dan jangan malu mengenainya! Proktologis adalah profesional di bidangnya, dia tahu bagaimana merawat penyakit seperti itu.
  2. Kedua, anda perlu mengikuti cadangan pakar proktologi dan menjalani rawatan.
  3. Ketiga, jika penyakit ini bertambah buruk, anda perlu berjumpa doktor lagi. Dia mesti memperhatikan perkara ini dalam rekod perubatan..
  4. Keempat, pengguna wajib mengumpulkan semua sijil dan hasil tinjauan. Semua ini perlu dibawa ke pemeriksaan perubatan di pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera.

Suruhanjaya Perubatan

Selalunya, buasir muncul pada orang muda yang mengalami senaman fizikal yang besar, tetapi ada faktor lain yang dapat membantu perkembangan penyakit ini:

  • Gaya hidup yang tidak aktif yang tidak melibatkan aktiviti fizikal dan tidak mempunyai rehat biasa.
  • Mengambil makanan pedas dan alkohol dalam jumlah yang banyak.
  • Patologi sistem pencernaan kerana keturunan.
  • Sembelit yang kerap.

Sekiranya timbul masalah, anda harus segera berjumpa dengan proctologist, yang berdasarkan keputusan pemeriksaan, akan mendiagnosis dan menetapkan rawatan. Pada masa ini, anda harus berhenti melakukan aktiviti fizikal dan menormalkan diet anda..

Pemuda umur draf mesti menjalani pemeriksaan perubatan di jawatankuasa pemilihan. Walau bagaimanapun, mendapat kelonggaran atau pengecualian dari perkhidmatan ketenteraan, yang merujuk kepada kesakitan dan ketidakselesaan di dubur, tidak mungkin berfungsi.

Pengecualian dari perkhidmatan dikeluarkan untuk buasir dalam fasa serius, apabila prolaps nod 2,3 dan 4 didiagnosis. Tetapi dalam kes ini, perekrut sendiri akan tertarik dengan bantuan perubatan segera, kerana buasir akan keluar di dalam duburnya.

Apabila fasa peradangan rektum serupa didiagnosis, seorang pemuda dapat segera dinyatakan tidak layak menjalani layanan, tetapi jika dia menunjukkan keinginan untuk melayani, dia mungkin diberi penangguhan.

Penangguhan dari tentera untuk tempoh rawatan atau pembedahan biasanya diberikan sehingga tempoh draf berikutnya. Setelah tamat waktu, lelaki itu menjalani pemeriksaan perubatan sekali lagi dan menerima pemberitahuan kemasukan ke perkhidmatan tentera. Dalam kes ini, keputusan komisi menetapkan kategori "G", yang bermaksud bahawa wajib itu sementara tidak layak. Kini pemuda itu mempunyai masa 1 tahun untuk meningkatkan kesihatannya dan sekali lagi muncul di hadapan doktor pejabat pendaftaran tentera.

Pada tahap ringan buasir, papan konsep memilih kategori "B", sesuai dengan beberapa batasan. Dalam kes ini, wajib militer memasuki perkhidmatan ketenteraan, yang melibatkan pembebasan sepenuhnya askar itu dari latihan fizikal. Kategori serupa diperoleh untuk rekrut dengan buasir tahap 2 dan 3, yang rawatannya tidak memberikan hasil.

Perhatikan bahawa buasir boleh muncul bukan hanya "dalam kehidupan orang awam", tetapi juga semasa menjalani perkhidmatan ketenteraan, khususnya dari senaman fizikal yang berterusan. Dalam kes ini, askar dimasukkan ke rumah sakit untuk mendapatkan rawatan, yang dapat dilakukan baik dengan ubat-ubatan dan melalui pembedahan..

Berkhidmat dalam Angkatan Bersenjata dan mempunyai buasir adalah perkara biasa, yang telah terbukti lebih dari sekali dalam latihan. Lebih-lebih lagi, dalam kebanyakan kes, pesakit melakukan kerja fizikal yang sama dengan semua tentera lain..

Sebab dan akibat penyakit ini

Buasir adalah akibat daripada kekurangan vena di kawasan pelvis. Di bawah pengaruh banyak faktor, dinding vesel bahagian bawah rektum mula menipis dan meradang. Vena berkembang secara patologi, trombosis dan stasis darah berlaku, buasir yang menyakitkan terbentuk. Pendarahan dubur berulang mungkin bermula.

Menurut statistik perubatan rasmi, lelaki lebih cenderung menderita penyakit ini, memperburuk keadaan dengan tidak meminta bantuan perubatan tepat pada waktunya, mengabaikan gejala dan ketidakselesaan sehingga timbul akibat yang serius..

Keradangan dan trombosis urat di kawasan pelvis, serta pembentukan buasir, boleh menjadi sangat berbahaya pada tahap penyakit tertentu.

Penyebab penyakit ini adalah:

  • genangan darah di bahagian bawah batang tubuh, organ panggul, rektum (mungkin disebabkan oleh gaya hidup yang tidak menentu, kegemukan, keradangan, dan lain-lain);
  • penurunan tekanan patologi pada urat kawasan pelvis (mungkin disebabkan oleh mengangkat berat, sembelit yang kerap, tekanan berterusan, dan lain-lain);
  • kecenderungan keturunan terhadap penyakit proktologi;
  • kerosakan mekanikal pada rektum dan kawasan bersebelahan.

Gejala penyakit urat hemoroid bergantung pada bentuk dan tahap perkembangannya.

Bentuk akut dicirikan oleh kesakitan manifestasi yang ketara, berat di kawasan rektum, pembengkakan dubur dan ketidakselesaan, gatal-gatal yang teruk, pendarahan semasa perbuatan buang air besar. Komplikasi boleh menjadi sangat serius sehingga munculnya nekrosis pada nod yang meradang dan tisu yang berdekatan.

Bentuk kronik tidak mempunyai sindrom kesakitan yang ketara. Pada peringkat pertama, pesakit mungkin hanya merasa sedikit ketidakselesaan di dubur, terdapat pendarahan. Pada yang kedua, simpul mula rontok, tetapi pesakit dengan mudah menetapkannya sendiri. Pada peringkat ketiga, ini mesti dilakukan hanya dengan bantuan perubatan. Peringkat terakhir dicirikan oleh kehilangan nod yang berterusan tanpa kemampuan untuk membetulkannya.

Pendarahan boleh menyebabkan penderitaan, menyebabkan anemia, sebarang aktiviti fizikal menimbulkan rasa sakit dan boleh menyebabkan kemerosotan. Pesakit memerlukan rawatan di hospital dan pembedahan. Penyakit buasir berulang kronik boleh menyebabkan keradangan, nekrosis, dan pertumbuhan barah.

Adakah mereka mengambil tentera dengan buasir dan adakah mereka memberi kelonggaran pada darjah 2 dan 3

Ramai orang berpendapat bahawa buasir dan tentera bukanlah konsep yang serasi. Memang, buasir adalah petunjuk bahawa seorang pemuda tidak boleh dibenarkan berkhidmat dalam tentera. Namun, seseorang tidak boleh berharap bahawa ketidakselesaan dan sensasi menyakitkan sedikit pun di dubur akan membolehkan anda keluar dari tentera. Hanya golongan muda yang mempunyai buasir kelas 2, buasir kelas 3, atau penyakit kelas 4 yang dianggap tidak sesuai. Pada peringkat penyakit ini, pesakit mempunyai buasir yang keluar dari dubur.

Pada tahap penyakit yang teruk ini, aktiviti fizikal dikontraindikasikan untuk pesakit, dan oleh itu perkhidmatan ketenteraan menjadi mustahil untuknya. Dalam kes ini, panggilan seorang pemuda dengan buasir teruk adalah tidak sah. Seorang lelaki dinyatakan tidak layak, atau dia diberi kelonggaran untuk sementara waktu sehingga dia benar-benar menyembuhkan penyakit ini.

Setelah mendapat penangguhan, jika seorang lelaki masih ingin menjalani perkhidmatan, dia perlu menghilangkan keradangan di rektum dan, jika perlu, bahkan melakukan operasi, jika tidak, komisen tidak akan membenarkannya berkhidmat tahun depan.

Buasir kronik dan tentera

Buasir kronik adalah diagnosis yang dengan mudah boleh menjadi alasan bahawa komisi akan menentukan orang muda yang tidak layak untuk menjalani perkhidmatan. Benar, dalam kes ini, lelaki itu semestinya mempunyai kad perubatan, di mana semua peringkat rawatan penyakit ditetapkan..

Buasir kronik adalah penyakit yang semakin teruk dari semasa ke semasa, bergantung pada keadaan tertentu. Perkhidmatan ketenteraan dan aktiviti fizikal yang melibatkannya dengan mudah boleh menyebabkan pemburukan proses keradangan di rektum. Itulah sebabnya mengapa orang muda dengan buasir kronik dianggap tidak sesuai.

Gejala apa yang memerlukan kelewatan?

Seperti disebutkan sebelumnya, hanya orang-orang muda yang penyakitnya berada pada tahap 2,3, atau ke-4 yang dapat menerima penundaan. Dalam kes ini, buasir yang berlarutan adalah gejala utama buasir. Walau bagaimanapun, terdapat gejala lain yang membawa kepada kesimpulan bahawa bakal askar tidak layak:

  • Bengkak di sekitar dubur, serta kemerahan yang teruk.
  • Kehadiran sensasi menyakitkan yang tajam di dubur, kekejangan otot sfinkter.

Mana-mana proctologist berdasarkan tanda-tanda ini dapat dengan mudah menentukan bahawa seorang lelaki mengalami keradangan buasir yang serius, yang mesti dirawat. Selain itu, bahkan tidak jatuh, tetapi tonjolan yang dapat dilihat dengan jelas, yang juga disebut kerucut hemoroid, sering dijumpai. Node ini biasanya mempunyai warna biru atau ungu, dan apabila disentuh, pesakit merasa sakit. Di samping itu, ketika memeriksa dan meraba kawasan sekitar dubur, ternyata kawasan yang kemerahan dan bengkak juga menyebabkan kesakitan pada pesakit..

Juga, banyak orang muda mengadu kepada proctologist mengenai kesakitan yang teruk, walaupun tanpa pendedahan tambahan ketika berjalan atau duduk. Kadang kala, pesakit mengalami pengekalan kencing. Semua gejala ini adalah alasan untuk memberi kelonggaran kepada tentera dan rujukan untuk mendapatkan rawatan. Sekiranya seorang pemuda benar-benar mengalami buasir di peringkat lanjut, maka proctologist di komisi pasti akan melihat ini dan memberikan penangguhan daripada perkhidmatan. Walau bagaimanapun, usaha untuk membuang sekiranya tiada tanda-tanda buasir akan sangat sukar..

Sekiranya seorang lelaki berumur draf dan pada masa yang sama mengalami keradangan di rektum, adalah penting untuk mengikuti beberapa peraturan yang akan membantunya mengelakkan daripada menjalani perkhidmatan dan menjalani rawatan dengan tenang:

  • Sekiranya tanda-tanda buasir muncul, adalah mustahak untuk berunding dengan proctologist. Anda tidak boleh mengubat sendiri.
  • Semasa menetapkan kursus terapi, anda mesti mengikuti semua cadangan doktor.
  • Dengan setiap peningkatan penyakit atau kemunculan barunya, perlu berjumpa doktor supaya dia memperbaiki penerimaan dalam rekod perubatan pesakit..
  • Setelah menerima saman kepada tentera, anda perlu menyiapkan semua dokumen, mengesahkannya dengan tandatangan doktor dan meterai hospital.
  • Bawa semua dokumen ke komisen.

Sangat penting untuk melakukan semua tindakan ini untuk lelaki dengan buasir kronik, yang dapat menampakkan diri pada bila-bila masa, kerana bukan fakta bahawa eksaserbasi akan bermula selama tempoh wajib. Di sini adalah perlu untuk membuktikan kehadiran penyakit ini dengan bantuan dokumen.

Kategori jangka hayat pada pelbagai peringkat

Keradangan di dubur atau rektum tanpa rawatan yang betul, melalui 4 peringkat berturut-turut.

Tahap 1, di mana perkembangan proses keradangan berlaku, tidak diperhatikan oleh banyak pesakit. Kerana gejalanya baru mulai muncul dan tidak menimbulkan kesulitan yang ketara

Seseorang yang merawat kesihatannya dengan perhatian yang sewajarnya, pada peringkat ini, berjumpa doktor. Setelah menjalani rawatan yang singkat, agak mudah untuk melupakan masalahnya

Pada tahap pertama, sebagai peraturan, seorang pemuda diberi penundaan 6 bulan dan setelah rawatan diberikan kategori "B" dan dia dikirim untuk melayani dengan aktivitas fisik yang berkurang.

Tahap 2, yang berlaku tanpa rawatan, berjalan lebih teruk, disertai dengan sensasi negatif di dubur. Dalam kes ini, buasir yang agak ketara terbentuk, jatuh. Di sini anda masih boleh mendapatkan dengan persediaan topikal, ubat-ubatan, dan cadangan yang sama yang diberikan pada peringkat awal. Pada tahap kedua, wajib militer dapat mengandalkan kategori "B", yang secara automatik akan mengirimnya dengan ID tentera ke cadangan. Benar, kemungkinan besar akan menerima kategori "G" dan setelah berjaya menjalani rawatan.

Kelewatan pergi ke doktor membawa kepada perkembangan tahap 3, ketika buasir jatuh dengan sedikit usaha fizikal, dan tidak dapat diset semula. Proses keradangan menjadi kekal, pendarahan berkala. Dengan buasir tahap ketiga, kemungkinan mendapat tiket putih, tetapi ada juga kemungkinan, setelah menjalani rawatan, untuk pergi ke tentera.

Pada peringkat keempat, rawatan pembedahan hampir selalu disarankan. Orang itu mengalami kesakitan yang teruk, ketidakselesaan yang ketara, dan sebarang senario negatif mungkin berlaku. Dari pendarahan dalaman yang kuat hingga nekrosis, atau pembentukan tumor. Pada tahap ini, pemuda itu tidak sesuai untuk perkhidmatan dan, sebagai peraturan, dia diberi kategori "D".

Ciri-ciri penyakit ini

Buasir adalah penyakit yang dicirikan oleh pembentukan dan keradangan buasir. Mereka, pada gilirannya, muncul kerana genangan darah di saluran vena rektum dan pengembangannya.

Vena yang dilebarkan cacat dan berpintal - kawasan seperti buasir.

Perkembangan penyakit ini mungkin disertai dengan pendarahan dari nod yang meradang dan penurunannya (jatuh).

Tanda-tanda utama perkembangan patologi adalah:

  • sakit semasa buang air besar;
  • perasaan kehadiran objek asing di rektum selepas buang air besar;
  • gatal dan terbakar di dubur;
  • serpihan lendir dan darah di dalam tinja.

Penyebab utama buasir yang mungkin relevan untuk usia muda termasuk:

  • gaya hidup yang tidak menetap (kurang bergerak);
  • masalah berat badan berlebihan;
  • urat varikos;
  • minat yang berlebihan untuk makanan pedas dan minuman beralkohol;
  • kerja yang berkaitan dengan mengangkat objek berat;
  • tekanan berlebihan semasa mengangkat berat dan penyalahgunaan makanan tambahan untuk membina jisim otot;
  • sembelit sistematik.

Selalunya, penyakit ini boleh berlanjutan dalam bentuk pendam (laten), secara praktikal tanpa mengganggu pemiliknya. Dalam keadaan tertentu, pemburukan buasir berlaku, selepas itu gejala yang disenaraikan sebelumnya diucapkan.

Seperti yang telah disebutkan, setiap wajib menjalani pemeriksaan perubatan wajib..

Di antara doktor yang menjalankannya, ada proctologist yang mesti menentukan keadaan rektum askar masa depan. Dalam kes apa lelaki muda tidak dibawa ke tentera?

Buasir dan tentera

Semasa lulus komisen perubatan wajib, yang menentukan sama ada seorang lelaki sesuai untuk menjalani perkhidmatan, banyak diagnosis dapat menjadi halangan untuk menjalankan tugas ketenteraan. Di dalam tentera, beberapa penyakit boleh meningkat kerana tekanan fizikal dan psikologi yang meningkat. Ini termasuk penyakit urat hemoroid.

Bukan sahaja lelaki yang sihat sempurna dibenarkan berkhidmat. Mungkin ada keperluan untuk penyingkiran aktiviti fizikal secara separa atau lengkap. Terdapat klasifikasi sekatan menjalankan tugas tentera di tentera, bergantung pada diagnosis yang ada, yang mempengaruhi keadaan fizikal dan prestasi wajib militer:

  • A - benar-benar sihat dan sesuai untuk perkhidmatan ketenteraan;
  • B - terdapat sekatan kecil;
  • B - penggunaan terhad;
  • D - tidak sesuai untuk sementara waktu (kelewatan dengan keadaan rawatan);
  • D - sama sekali tidak sesuai untuk perkhidmatan ketenteraan.

Penyakit urat hemoroid pada tahap-tahap tertentu boleh menjadi sebab mengapa mereka tidak dibawa ke tentera. Kes-kes seperti itu dijelaskan dalam perenggan 46 dari daftar penyakit, yang menjadi dasar penundaan atau pembebasan sepenuhnya dari tugas-tugas ketenteraan. Kekambuhan yang kerap, disertai dengan prolaps nod dan anemia akibat pendarahan, dianggap sebagai alasan untuk menangguhkan hidup dengan keadaan rawatan yang betul.

Ketidakselesaan sedikit, yang terdapat pada peringkat awal perkembangan penyakit dan tidak disertai dengan kambuh akut yang kerap, bukan merupakan kontraindikasi terhadap tugas ketenteraan. Kelewatan diberikan oleh bukti yang didokumentasikan berulang kali dimasukkan ke hospital untuk keradangan dan prolaps buasir dalam jangka masa tertentu. Pelepasan lengkap hanya dapat dilakukan pada tahap ketiga atau keempat penyakit ini, yang tidak lagi dapat dirawat.

Adakah mereka mengambil tentera dengan buasir?

Sekiranya pegawai perubatan dengan penyakit urat hemoroid dimasukkan ke dalam perkhidmatan ketenteraan, tetapi terdapat kemerosotan atau kemerosotan keadaan, dia berhak untuk mendapatkan rawatan perubatan. Dalam kes yang melampau, askar itu mungkin akan diberhentikan. Hospital tentera mempunyai semua syarat untuk menjalankan sepenuhnya, termasuk terapi pembedahan. Biasanya, selepas itu, pesakit menjalani komisen dan menjalani kehidupan orang awam..

Buasir dan perkhidmatan tentera

Sekiranya penyakit ini tidak menimbulkan kesulitan dan jarang memburuk, tidak akan ada ketidakselesaan di tempat kerja. Penyakit progresif adalah alasan untuk pergi ke doktor di unit kebersihan untuk dirujuk ke hospital untuk pemeriksaan dan rawatan. Kemerosotan keadaan pekerja boleh disebabkan oleh ketidakseimbangan dalam pemakanan atau peningkatan aktiviti fizikal.

Selalunya, rekrut yang didiagnosis dengan buasir diberi tempoh rahmat untuk rawatan. Dalam tempoh ini, wajib militer harus menjalani rawatan dan, jika perlu, menjalani operasi. Di masa depan, komisen perubatan kedua menentukan tahap kecergasan askar masa depan. Sekiranya seorang prajurit menerima kategori "D", dia diberi penangguhan untuk rawatan selama satu tahun, dan wajib militer dengan kategori "B" dikirim ke cadangan.

Perkhidmatan ketenteraan adalah tugas yang terhormat tetapi sukar, penuh dengan banyak kesulitan dan latihan fizikal yang hebat. Oleh itu, selain dipersiapkan secara moral, wajib militer juga perlu sihat dan kuat secara fizikal. Agar buasir yang teruk tidak menimbulkan masalah pada saat yang paling tidak tepat, anda harus memperhatikan kesihatan anda dan memantau semua perubahan negatif dalam tubuh, tanpa membawa penyakit serius.

Orang muda yang telah mencapai usia 18 tahun boleh menerima saman dan pergi ke pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera, dan dari sana ke tentera.

Antaranya ada yang mengalami masalah kesihatan..

Adakah mereka dibawa ke tentera dengan penyakit seperti buasir?

Buasir adalah penyakit yang mempunyai gejala berikut: keradangan, trombosis, dan pembuluh darah hemoroid yang melebar. Kerana ini, simpul terbentuk di sekitar rektum, yang menyebabkan kesakitan dan ketidakselesaan..

Umur utama lelaki dengan buasir adalah 25-40 tahun, walaupun terdapat kes-kes ketika penyakit ini diperhatikan pada usia yang lebih awal.

Tanda-tanda di mana penyakit ini dapat ditentukan:

  • Kehilangan buasir dari dubur;
  • Sensasi menyakitkan semasa buang air besar;
  • Pembuangan darah, pembakaran dan gatal-gatal, di kawasan rektum.

Bagi lelaki muda, buasir boleh disebabkan oleh senaman fizikal yang kuat, gaya hidup tidak aktif yang tidak aktif, diet yang buruk, termasuk makanan pedas, penyalahgunaan alkohol.

Dalam kes yang jarang berlaku, sembelit kronik dan pelbagai patologi usus boleh menjadi penyebabnya..

Seorang proctologist memutuskan kesesuaian pesakit dengan buasir, tetapi sangat bodoh untuk berharap bahawa dengan sedikit ketidakselesaan di kawasan anus, ia sangat bodoh.

Di negeri ini, penyakit ini adalah bahaya besar dan bagi orang-orang seperti itu menjadi anggota tentera adalah haram.

Tetapi dalam beberapa kes, penderita buasir dapat mengalami kelewatan semasa mereka sembuh. Kemudian pesakit diberikan beberapa bulan sehingga tiba masanya untuk panggilan berikutnya..

Selama ini, dia mesti dirawat, atau, jika perlu, menjalani operasi.

Semasa pengambilan pekerja berikutnya, kesesuaian akan ditentukan oleh komisen perubatan pejabat pendaftaran dan pendaftaran tentera dan institusi perubatan tempat pesakit dirawat.

Selalunya, pesakit buasir menerima kategori B, yang bermaksud bahawa mereka menerima beberapa batasan, termasuk aktiviti fizikal.

Sekiranya buasir muncul ketika berada di tentera dan wajib militer memerlukan rawatan perubatan segera atau campur tangan pembedahan, maka dia diberikan ini. Dalam beberapa kes, anda boleh mendapatkan pindahan ke simpanan.

Pendapat pakar

Ramai pekerja dengan buasir ringan disarankan untuk segera membicarakannya semasa pemeriksaan perubatan.

Jika tidak, semasa perkhidmatan, ini boleh menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Aktiviti fizikal yang berat boleh memburukkan keadaan.

Dari saat ini, anda tidak dapat menyembunyikan keadaan anda, tetapi anda perlu segera menghubungi unit perubatan, dari mana anda boleh dibawa ke hospital.

Sekiranya perlu, anda perlu menjalani operasi dan, setelah pulih, kembali beroperasi..

Tetapi ada kemungkinan pengampunan penyakit ini, dan semuanya akan berulang, kerana rasa sakit dan pendarahan berlanjutan selama lebih dari satu bulan.

Anda juga harus sering menghubungi suruhanjaya perubatan tentera..

Oleh itu, lebih baik memulakan rawatan dalam "kehidupan awam", di mana keberkesanan pemulihan sepenuhnya akan jauh lebih besar dan anda tidak perlu melalui keseluruhan sistem perubatan tentera lagi untuk membuktikan kesihatan anda yang serius.

Kesimpulannya, kita dapat mengatakan bahawa buasir bukanlah penyakit terburuk ketika menjalankan tugas ketenteraan. Sebilangan besar orang sakit melayani sama rata dengan yang sihat.

Ubat apa yang cepat mengurangkan kadar jantung tinggi

Thrombotic ACC

Artikel Jadual PenyakitNama penyakit, tahap disfungsiKategori kecergasan untuk perkhidmatan ketenteraan (lajur I)
46Buasir: a) dengan komplikasi yang kerap dan anemia sekunder;D
b) dengan kehilangan nod II - III darjah;DALAM
c) dengan komplikasi yang jarang berlaku dengan rawatan yang berjaya.B-3